poniedziałek, 13 czerwca 2016

Odklej od siebie łatkę!

Łatka, szufladka - zwał jak zwał, ale każdy z nas na pewno ma z tym do czynienia. Czy to ze strony otaczających nas ludzi, czy przez samych siebie, na co dzień przyklejane są nam takie właśnie "łatki", określające jakimi jesteśmy ludźmi. Czasami zgodnie z prawdą, a czasami kompletnie mijając się z rzeczywistością. Nie jest to nic dobrego, lecz niestety bywa nieuniknione w dzisiejszych czasach.

Problem zaczyna się kiedy żyjemy według tych szufladek. Stoimy w miejscu, nie działamy, bo przecież to do nas nie pasuje... Przecież jestem nieśmiała, to jak ja sobie poradzę na tym stanowisku, jestem obrażalska - to na pewno nic takiego, pewnie przesadzam, on nie chciał mnie skrzywdzić. Wytrwałość? Co to, to nie ja.. treningi, dieta? Nie wytrzymam dłużej niż tydzień, z resztą mam geny po mamie, po prostu muszę być gruba.

Ile takich łatek masz przyklejonych do siebie? Ile razy przez nie z czegoś zrezygnowałaś? Sama je sobie przyklejasz, czy może osoby którymi się otaczasz wpychają Cię do nieodpowiednich szufladek?

Zastanów się! To ważne... Możesz o wiele więcej niż Ci się wydaje i w tym przypadku to 100% racji. Poznaj siebie. Sprawdź, co jest faktycznie twoją cechą charakteru, a co tylko określeniem nadanym na podstawie jednej sytuacji w życiu.

Weź kartkę, długopis i wypisz wszystkie określenia, które najczęściej lądują w okół twojej osoby. I pomyśl, które z nich przykleiłaś sama, które przyczepił ktoś inny, a które mogą być faktycznie Twoją cechą charakteru. Później sprawdź, czy dobrze udało Ci się je uporządkować. Działaj im na przekór. Wtedy się przekonasz!



Trzymajcie się ciepło!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz