środa, 18 października 2017

FIT KOPIEC KRETA!

Witajcie!

Tak pomyślałam, że może jeszcze uda się odratować bloga.. Z upływem czasu człowiek bardziej się ukierunkowuje, są tematy którym bardziej się poświęca. Dlatego myślę, że teraz pisanie bloga mogłoby mieć większy sens, albo w ogóle jakiś sens! Nie zaszkodzi spróbować..

Na początek wjeżdża przepis na fit kopiec kreta. Ciasto już dosyć popularne w internecie. Ja osobiście znalazłam dwa przepisy, które były później powielane przez innych. Sama natomiast zrobiłam ich miks. Część z tego, a część z tego. Trochę tak, a trochę inaczej ;) Dlatego podzielę się tym co mi wyszło!

Składniki:
Ciasto:
·         4 jajka
·         80 g mąki pełnoziarnistej
·         40 g mąki ryżowej
·         60 g ksylitolu
·         10 g stewii ( lub dodatkowe 20 g ksylitolu)
·         20 g kakao do wypieków
·         Łyżeczka proszku do pieczenia
·         2 łyżki jogurtu naturalnego
Masa:
·         Puszka mleczka kokosowego (schłodzonego w lodówce minimum 24h)
·         3 kostki gorzkiej czekolady
·         2 łyżki płynnego miodu
Dodatkowo ok 3 małe banany

Ciasto: białka ubijamy, dodajemy pozostałe składniki i delikatnie mieszamy. Ciasto pieczemy w formie o średnicy 22 cm, w 180st, do suchego patyczka.
Masa: oddzielamy do miski część stałą mleczka kokosowego i miksujemy razem z miodem i startą gorzką czekoladą. Można odstawić na chwilę do lodówki.


Kiedy ciasto wystygnie, wykrawamy środek, tak żeby zrobić delikatne wgłębienie (1 – 1,5cm). Spód należy nasączyć pozostałą, płynną częścią mleczka kokosowego. W środku układamy banany pokrojone wzdłuż na pół. Na to wylewamy gotową masę. Górną część ciasta, którą wcześniej odkroiliśmy, należy pokruszyć drobno i przysypać cały wierzch ciasta. Najlepiej chłodzić całą noc, ale kilka godzin też powinno wystarczyć


Jak dla mnie petarda! Wiem, że nie skromnie.. ale no smakowało nie tylko mi :) Jedna z lepszych "fit" rzeczy jakie zrobiłam.

Dajcie znać, czy robiliście już to ciacho w zdrowszej wersji i czy lubicie?! 

3 komentarze:

  1. Wow :O wspaniały przepis! Uwielbiam Kopier Kreta, a wersja fit brzmi w ogóle super

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam to ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciacho wygląda obłędnie! Świetny blog. Zapraszam też do mnie: https://www.fryzomania.pl/category/peleryny-fartuchy-fryzjerskie Może coś Ci się przyda :)

    OdpowiedzUsuń